Avestra

::esejas un dzeja::

Pēc gadsimtiem latvieša atteikšanās lūgt

Es kungus pazemīgi nelūdzu
Un pieprasu sev neliegt brīvību,
Es savas bēdas klusi nesūdzu,
Jo lemšu pats par savu dzīvību.

Ja neļausiet man savu ņemt ar labu,
Ņemt to, kas likumīgi pieder man,
Tad redzēsiet reiz manu niknu dabu,
Tad dzirdēsiet, kā kara taures skan.

Es savu rudzu maizi ēdīšu,
Ko savā druvā izaudzēju,
Un savu karogu es nesīšu,
Caur gadsimtiem ko izauklēju.

Un savu brīvo dziesmu skaļi dziedot,
Es dzimto zemi – māti godāšu,
Cits neliegs savu valodu man lietot,
Jo dvēseli es tīru rotāšu.

Man nesludiniet sava Dieva vārdus!
Ne dievus es, ne kungus kādreiz lūgšu,
Bet svešus baušļus tā kā pērkondārdus
Gar ausīm laidīšu kā skaņu tukšu.

Un ne par nākotni es cerēšu,
Bet cīnīšos, lai savu godu neatmest,
Ne velti laiku lūdzot tērēšu,
Ne svešus spaidus piekritīšu nest.

Šis dzejolis ir atbilde Māras Zālītes dzejolim “Caur gadsimtiem latviešu lūgšana”.

Leave a Reply

